TÁJÉKOZTATÓ A FELHASZNÁLÓVÁLTOZÁS BEJELENTÉSÉRŐL
A felhasználó személyében bekövetkezett változás bejelentése jogszabályi kötelezettség, melynek elmulasztása kötbérfizetési kötelezettséggel jár.
1. Mennyi időn belül kell bejelenteni a változást?
o Felhasználó változás esetén: birtokbavételtől számított 15 napon belül
o Elhalálozás, öröklés esetén: tulajdonjog bejegyzést tartalmazó tulajdoni lap megérkezésétől számított 15 nap.
2. Mikor van szükség a felhasználó személyében történt változás bejelentésére és milyen dokumentumok MÁSOLATA szükségesek hozzá?
(Amennyiben a szerződés vagy tulajdoni lap 60 napnál régebbi, minden esetben új tulajdoni lap másolatát kérjük!)
Ingatlan adás-vétel, ajándékozás: (nyomtatvány kitöltése kötelező)
o 60 napnál nem régebbi változást igazoló szerződés (adásvételi, ajándékozási, stb.) vagy
o 60 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolata vagy
o birtokbaadási jegyzőkönyv és 60 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolata.
Lakás-, iroda-, üzlet, telephely bérlése vagy felmondása: Bérleti szerződés vagy annak felmondása. (nyomtatvány kitöltése kötelező)
Öröklés: (nyomtatvány kitöltése kötelező)
o halotti anyakönyvi kivonat (ezzel csak a levelezési nevet és címet áll módunkban átírni) és
o 60 napnál nem régebbi tulajdoni lap vagy
o 60 napnál nem régebbi hagyatéki végzés, ha régebbi, akkor tulajdoni lap is szükséges.
Felhasználási hely adatainak változása: Önkormányzat által kiadott Határozat.
Névváltozás (pl. házasságkötés, válás):
o válást igazoló okirat, bírósági végzés, vagy
o 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap, vagy
o házassági anyakönyvi kivonat, személyi igazolvány.
Közös képviselő váltás esetén: Lakóközösség által készült jegyzőkönyv (közös tulajdonú ingatlan esetén az összes tulajdonostárs tulajdoni hányad szerint számított több mint felének a hozzájárulása szükséges). (nyomtatvány kitöltése kötelező)
Árverés útján vásárolt ingatlan: Tulajdonjog megszerzését bizonyító dokumentum (árverési jegyzőkönyv, tulajdoni lap). (nyomtatvány kitöltése kötelező)
Egyéb adatváltozások: - Levelezési cím változása – lakcímkártya bemutatása
- E-mail cím, telefonszám, mobiltelefonszám változása
- Fizetési mód és bankszámlaszám változása
Felhasználói jogutódlás esetén: A jogutódlást igazoló dokumentum (pl. cégbírósági végzés). (nyomtatvány kitöltése kötelező)
Felhasználó képviselőjének személyének beállt változás esetén: A beállt változást igazoló dokumentum (pl. meghatalmazás, cégbírósági végzés).
Egyéni vállalkozó a felhasználási helyen a víziközmű- szolgáltatást lakossági felhasználóként kívánja igénybe venni, csatolni szükséges az alábbiakat: (nyomtatvány kitöltése kötelező)
o 60 napnál nem régebbi tulajdoni lap,
o az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésére vagy megszüntetésére vonatkozó NAV Értesítés az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésének vagy megszűnésének nyilvántartásba vételéről, vagy
o azt igazoló dokumentum, hogy az adott felhasználási helyen már nem történik jövedelemszerző tevékenység, tehát a működési engedély/telephely/fióktelep engedély az adott felhasználási helyre megszűnik (felhasználó egyéni vállalkozó marad),
o Nyilatkozat a kérelmező lakossági felhasználótól, - illetve az ingatlan tulajdonosától nem egyezőség esetén - hogy a felhasználási helyet sem a tulajdonos, sem egyéb jogcímen használó és azok családtagjai jövedelemszerző tevékenységre nem használják.
3. Egyéb fontos tudnivalók:
o A mellékelt okiratok másolatán törölhető, kitakarható minden, szerződéskötéshez nem szükséges személyes adat (pl. vételár az adásvételi szerződésben, stb.).
o A legmegfelelőbb eljárás, ha a régi és az új felhasználó együttesen jelentik be a változást Ügyfélszolgálati irodánkban, Fiókirodáinkban és Ügyfélszolgálati Pontjainkon. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor a formanyomtatvány hiánytalan kitöltésével és a szükséges dokumentumok csatolásával ezt az egyik fél is megteheti vagy postai úton (VASIVÍZ ZRt. 9700 Szombathely, Rákóczi F. u. 19.) vagy elektronikus úton (vasiviz@vasiviz.hu) megküldheti Társaságunknak. A változás bejelentését meghatalmazott útján is intézheti, melyhez a szükséges formanyomtatvány honlapunkról letölthető. (www.vasiviz.hu)
o A korábbi közszolgáltatási szerződés felmondása csak az új felhasználóval való szerződéskötés napján lép hatályba. Az új felhasználóval történő szerződéskötés napját megelőző időpontig a korábbi felhasználó felel a közszolgáltatási szerződésben foglaltak betartásáért. (Pl.: számlák fizetése, felhasználási hely karbantartása, mérő fagy elleni védelme, stb.)
o Felhívjuk figyelmüket, hogy amennyiben a felhasználási helyen lejárt határidejű tartozást tartunk nyilván, abban az esetben az új felhasználóval történő szerződéskötést mindaddig elutasítjuk, míg a tartozás rendezésre nem kerül.
o Amennyiben a felhasználási helyen a korábbi felhasználó tartozást halmozott fel, és emiatt a felhasználási hely korlátozásra került, a szolgáltatás helyreállításához szükséges a tartozás, valamint a visszanyitás költségének rendezése is.
o A 2011. évi CCIX. törvény szerint, amennyiben a korábbi közüzemi szerződés alapján rendezetlen követelés áll fenn, akkor az adott felhasználási helyen a szolgáltató a vízszolgáltatás már fennálló korlátozását/felfüggesztését fenntarthatja, illetve felhasználó változást követően is elvégezheti.
o Felhívjuk Tisztelt Felhasználónk figyelmét, hogy nem csak a felhasználó személyében bekövetkező változást, hanem a felhasználó adataiban bekövetkező változást (névváltozás, lakcímváltozás, képviseleti jogosultság változása, stb.) is be kell jelenteni a Szolgáltató részére.
Bejelentés módja:
- személyesen (formanyomtatvány és a szükséges dokumentumok csatolásával)
- írásban (postai úton formanyomtatvány és a szükséges dokumentumok csatolásával)
Letölthető űrlapok:
- Felhasználóváltozás bejelentés
- Meghatalmazás
- Tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat